Raspunsul Ministerului Muncii catre Consiliul de Mediere vizavi de propunerea de modificare a Legii Medierii

Postat de Mediator Autorizat DORIN ILIE in data de 01 iunie , 2013

In urma cu 2 saptamani deputatul liberal Ştefan Alexandru Băiaşu impreuna cu alti colegi a initiat un proiect de lege prin care dorea modificarea Legii Medierii prin inserarea unor noi articole referitoare in special la medierea conflictelor din dreptul administrativ si atribuirea functionarilor publici a calitatii de mediator public.

Initiativa deputatilor era o propunere de lege care dorea inducerea medierii in derizoriu si alinierea ei la atributiile unui functionar public, dislocandu-o din sfera profesiilor liberale. O propunere derizorie, nesustenabila de nici un argument, superflua, netangentiala cu medierea si cu principiile medierii ca modalitate de solutionare pe cale amiabila a conflictelor dintre parti, acolo unde aceste pot dispune-negocia drepturile lor.

In data de 15.05.2013 Consiliul de Mediere ia atitudine fata de propunerea legislativa, consemneaza si trimite Parlamentului Romaniei, Guvernului Romaniei si Consiliului Legislativ un PUNCT DE VEDERE, in care exprima clar si fara echivoc in ce consta medierea si principiile care guverneaza aceasta procedura de solutionare a conflictelor si principiile care guverneaza aceasta profesie, asa cum sunt prevzute in legislatia nationala si comunitara.

PUNCTUL DE VEDERE a primit in raspuns in data de 31.05.2013 de la MINISTERUL MUNCII, in care se specifica foarte clar ca :

1. Propunerea de completare a Legii Medierii cu enumerarea in art 2 si a conflictelor administrative este superflua, atat timp cat legea dispune ca medierea este posibila „si in alte materii unde partile pot dispune de drepturile lor”, propunerea fiind discriminatorie si limitativa avand in vedere complexitatea si vastitatea conflictelor din sfera dreptului administrativ

2. Privitor la autorizarea ca mediatori a functionarilor publici, Ministerul Muncii reitereaza faptul ca medierea este un proces ghidat de 3 principii fundamentale – neutralitate, impartialitate si confidentialitate, si ca functionarii publici pot fi mediatori autorizati atat timp cat respecta art 96 alin. 1 din Legea nr.161/ 19 aprilie 2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, in care se dispune ca „functionarii publici pot exercita functii ori activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar artistice.(…) Deasemeni pot exercita functii in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public”. In aceste context propunerea de modificare a Legii Medierii ar aduce atingere regimului de incompatibilitati stabilite deja prin Legea 161/2003.

Avand in vedere cele de mai sus, Ministerul Muncii nu sustine propunerea legislativa de modificare si completare a Legii Medierii initiata de deputatul Ştefan Alexandru Băiaşu.

 

Ti-a placut acest articol? Cu siguranta o sa le placa si prietenilor tai! Share it.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Avocat București